donderdag 19 april 2012

Tentoonstelling Sätergläntan

Zoals beloofd een (klein)deel van de voorjaarstentoonstelling 2011van SÄTERGLÄNTAN, ontworpen en gemaakt door de cursisten. 









Meer yllebroderier vind je in de categrorie YLLEBRODERIER.




Informatie over voddenkleden vind je HIER.












Op de website van SÄTERGLÄNTAN zijn nog meer foto's van de voorjaarstentoonstelling 2011 en van andere tentoonstellingen te zien (kijk in de zijkolom bij bildgalleri-imagegallery).

De volgende voorjaarstentoonstelling  is op 25 en 26 mei 2012.
Van 17 juni tot 10 augustus 2012 is er een zomertentoonstelling, voor openingstijden zie de website.

27 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige tentoonstelling, ik zit te smullen, zeker als je de foto's uitvergroot is alles goed te zien! Heb je die wanten gezien... oh, zo mooi!! En het weefwerk vind ik ook zo schitterend... heerlijk logje, dank je!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Very very beautiful and interesting. Congratulations to the students.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Genieten, hoor! Wat een perfecte werkstukken en zo mooi tentoongesteld. Ik vind de tafel met geweven tasjes zo mooi.. en ook die kistjes, die op de planken staan zijn schitterend. Als ik daar een textielopleiding zou kunnen doen..bij ons kan het niet eens meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat mooi Willy. Dit is een walhalla voor handwerkers. De tafel met tasjes en mapjes is helemaal super. Die sokken....kunstwerkjes.
    Erg leuk om allemaal te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige handwerken! Heel veel weefwerk, echt schitterend.
    Ga de website nog eens uitvoerig bekijken. Bedankt voor deze log.
    Was Zweden maar wat dichterbij....
    Groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldige tentoonstelling, Willie. Ik heb al een paar dingen gezien, die ik zo zou willen hebben (de tas met het kleine tasje eraan b.v.)
    Was het maar in de buurt, kon ik even gaan kijken.

    Groetjes,
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoge Wow factor heeft dit allemaal! Kussens, kleden, breisels, viltwerk, maar ben helemaal weg van die mooie theedoeken, wordt tijd dat ik aan de mijne ga beginnen! Bedankt voor de link en de foto's. Fijne dag
    lida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is dit mooi om te zien, prachtige reportage!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's! Ik herken veel van de getoonde handwerken! Dit vind je ook veel in Noorwegen!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie dingen maken die studenten. Net als inge vind ik de tas mooi en die theedoek trouwens ook.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  11. So many beautiful and inspiring things. Have a nice evening.

    Hugs
    Elna

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige werkstukken. Wat doe ik hier eigenlijk achter de computer. Ik moet aan de slag: zo komt m'n werk pas af.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige werkstukken zijn het.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Allemaal draagbaar en/of bruikbaar en dan ook nog mooi! Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het ziet er allemaal erg mooi uit, het meeste is ook als Scandinavisch herkenbaar!!

    Een fijne avond gewenst! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een moois allemaal! die tas...die zou ik zo willen hebben! Liefs, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Schitterend Willy ik kijk uit naar de zomer, dan zijn er weer veel van deze tentoonstellingen te zien.
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ooh, smul!! Wat een prachtige foto's van dito tentoonstelling!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zwart/wit , wat een mooie artikelen hebben ze daar van gemaakt !
    liefs ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hard gewerkt door die studenten. Wat een prachtige werkstukken.
    De stola vind ik erg mooi.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het is weer om helemaal vrolijk van te worden. Dat schort is gewoon te mooi om te dragen achter het fornuis

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ook veel mooie winterse dingen in de voorjaarscollectie.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtige impressie van de tentoonstelling geef je ons. Een buurvrouw vertelde mij, dat zij er ook ooit eens een weefcursus heeft gevolgd met haar weversgilde. Leuk hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat een onwijs mooie tentoonstelling met prachtig werk!
    ik was alweer een tijd niet langs geweest, dus ben weer een beetje bij: het is ook altijd smullen bij jou: natuur, mooie huizen ( nee, ik was niet op de kijkdag...;)), handwerken: heerlijk!!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig allemaal. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik vind die voddenkleden altijd zo mooi. Ik zie er ook een paar op de foto met toch wel heel erg mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi!

    Een eldorado aan stoffen en prachtig gemaakte dingen is het!

    Gelukkig weet jij dat Zweden niet zo heel erg ver weg is ;-)

    Je komt al weer aardig dichtbij jullie volgende bezoek :-)

    BeantwoordenVerwijderen